• Helpt notarissen ondernemen
  • Helpt notarissen ondernemen
  • Helpt notarissen ondernemen
  • Helpt notarissen ondernemen
  • Helpt notarissen ondernemen
  • Helpt notarissen ondernemen

De jaarlijkse inleververplichtingen bij het BFT

Wat moet u inleveren en aan welke eisen moet dan voldaan worden? En waarom moet dat? En.. wat heb ik er eigenlijk zelf aan?

De jaarlijkse inleververplichtingen bij het Bureau Financieel Toezicht geven vaak aanleiding tot vragen. Wat moet ik nu precies inleveren? En aan welke eisen moet dat voldoen? Welke opdracht moet ik mijn accountant geven? Wat moet de accountant wel en niet verklaren? In deze bijeenkomst gaan we in detail in op de eisen van het BFT en hoe u daar zo efficiënt en voordelig mogelijk mee kunt omgaan. Als u dat proces stroomlijnt, uw accountant precies weet wat hij of zij doen moet, en u de redenen achter de diverse inleververplichtingen kent, kan de jaarlijkse inleververplichting hoogstwaarschijnlijk vlotter en makkelijker worden afgewerkt en kunt u ook zelf uw voordeel doen met de rapportages.

We gaan onder andere in op het volgende:

  • Accountantscontrole bij de jaarrekening. Wat voor opdracht geef ik de accountant, wanneer komt mijn kantoor in aanmerking voor de kwalificatie “groot” (NB: dat is vaak eerder dan u denkt, zeker momenteel met de sterk gestegen omzetcijfers) en is accountantscontrole verplicht in plaats van beoordelen? Belangrijk is ook, wat is het verschil en wat betekent dat voor mij? Heb ik daar zelf niet ook voordeel bij?
  • Hoe zitten de zogenaamde “digin bft staten” in elkaar? Wat is de onderlinge structuur en hoe lees ik een BFT staat nou eigenlijk? Wat staat daar, hoe interpreteer ik dat?
  • Wat voor verklaringen moeten er wel en niet bij de digin bft staten?
  • Wat voor overige verklaringen zijn er nodig? Bijvoorbeeld de IDS Verklaring en het Rapport van Feitelijke bevindingen? Wat moet daar worden verklaard, wat beoogt de toezichthouder daarmee?
  • Belangrijk is ook wat kan en mag ik zelf doen? Wanneer moet ik mijn accountant inschakelen en waarvoor dan precies?
  • En al die rapportages, wat wordt daarmee gedaan, waarom zijn die nodig en … heb ik er zelf niet ook nog heel veel aan als ik ze goed kan lezen en interpreteren?

Programma

Ontvangst  16.00 uur
Presentatie  16.15 – 17.15 uur
Pauze  17.15 – 17.45 uur
Presentatie  17.45 -18.45 uur
Afronding  18.45 – 19.00 uur


Data en locaties:
22 maart 2021 Portiershuisje Amsterdam

Deelnemersprijs
€200 p.p. excl. btw. Dit bedrag is inclusief hapjes en drankjes. Daarnaast is dit bedrag inclusief één uur gratis advies per telefoon of bij ons op kantoor binnen één jaar. We werken in kleine groepjes. rond de zes deelnemers en gegarandeerd niet meer dan tien deelnemers per seminar.

Studiepunten
Aan dit seminar worden 2 KNB permanente educatiepunten toegekend.

Inschrijven / op de hoogte blijven
Wilt u zich inschrijven voor één van onze seminars of op de hoogte blijven van ons programma,  klik dan hier.

Voor alle overige vragen, kunt u ons bereiken via 088-4540000 of mail@notarisaccountants.nl.